Takaka

16 januari 2018 - Takaka, Nieuw-Zeeland

Een week nieuw zeeland alweer...

Mijn plan was geen plan te hebben, dus toen ik aankwam dacht ik wellicht gewoon op het vliegveld te gaan pitten, gezien mijn late aankomst. De tl-verlichting en de luide muziek waren minder verleidelijk dan ik dacht, en dus woog ik mijn opties af, starend naar de tent aan mijn voeten. Camping! De dichtstbijzijnde bleek 3km verderop dus ik begon te lopen (taxi kostte $30, dikke doei!). Halverwege toch nog een lift gekregen en de receptie was dicht, dus ik strompelde de camping op en zette mijn tentje op in het donker.

De volgende ochtend leek de regen die eerder die nacht al begon, voorlopig nog niet te stoppen. Ik vond een 'couch' op couchsurfing in Christchurch en babbelde met een groep fietsers uit Nederland, waarvan de gids mij een lift kon geven naar het centrum! Interessante zwervende rondreiziger en avonturier!

Een lieve meid ontving me in haar zeer nette en nieuwe appartement, waar ik zelfs in een bed in eigen kamer kon verblijven in plaats van op de bank. Yoga lesje meegepikt die avond en de volgende ochtend vroeg het huis uitgebonjourd (electronisch slot, en ze moest werken). De regen kwam nog altijd met bakken uit de hemel en net toen ik bedacht dat ik maar liftend richting noorden zou trekken, bleken Henk en Ria (vrienden van mijn ouders, en ook een beetje van mij) zeer dichtbij in Christchurch te zijn! We ontmoetten elkaar in het art museum en hebben een paar uur gezellig samen doorgebracht alsof het de normaalste zaak van de wereld was...!

Die zelfde namiddag nog regelde ik een lift 5 uur noordwaarts en ik belandde in een volgeboekt hostel buiten de stad Nelson.

Drie schattige jonge jongens hielpen me en sneakten mij naar binnen waardoor ik in hun kamer op de grond kon slapen.

Avontuur = aan!

De volgende dag liftte ik verder naar Marahau, een klein vissersdorpje aan de prachtige zee!

Mijn reis vervolgde de daaropvolgende dag met als doel: Takaka, Golden Bay.

Een idiote Australische vrachtwagenchauffeur bracht me halverwege en vertelde me honderduit aan de meest bizarre verhalen die je je kunt voorstellen...mijn pupillen groeiden met de minuut. Ik vond het daarna absoluut geen probleem om een half uur in de zeikende regen te staan wachtend op mijn laatste lift all the way to Takaka.

En daar ontmoette ik Grant op de markt: een hele vriendelijke charismatische knuffelbeer-dreaded-hippie-kunstenaar, die de markt runt, een kunstgalerij in town en veel beeldhouwen doet thuis. Bij hem kon ik verblijven op zolder van de enorme loft garage in ruil voor 4 uur werk per dag in en rond het huis.

Hier is het walhalla. Prachtige omgeving, heerlijk op adem komen van de afgelopen reisdagen, jamsessies met muzikanten op de veranda, omringd door creatieve mensen en een en al gezelligheid! Hier blijf ik de komende twee weken totdat ik mijn reis naar het noorder eiland voortzet om een tien daagse Vipassana meditatie te volgen...

Daarna volgt mijn volgende verslag! Met mijn vervolgplan, als dat er is.

Liefs

1. Ria & Henk:
    16 januari 2018
    Je gaat er ook in Kiwiland een feestje van maken, Karijn, met eelt op je handen. Geniet van het schitterende Abel Tasman Reserve en van alles wat daar op zal volgen. We vonden het heerlijk om je even in Christchurch te treffen. Kus van Ria en Henk.
  2. Carlijn:
    Super leuk om weer te lezen Karrie! Enjoy!! xxx
  3. Jolanda:
    16 januari 2018
    Hèhe, eindelijk weer een lekker verhaal! Klinkt weer als een mooi avontuur daaro!!
  4. A. de Jong:
    Ha die lieve stoere Karijn,
    Wat is het leuk om met je mee te reizen.
    Als je klaar bent met reizen kan je naast tekenen ook gaan schrijven. Je verslagen lezen heerlijk. Tot je volgende verslag.
    Dikke kus Jan en Ans
  5. Esther:
    16 januari 2018
    Dappere Dodo!! Na regen komt altijd weer dat zonneschijntje! Ik geniet mee!! xxx Esther