Twee maanden later...

10 juni 2019 - Newquay, Verenigd Koninkrijk

Zo! Tijdje geleden alweer. Pfoei. Waar te beginnen? De laatste periode heb ik weinig toegang gehad tot internet, en als ik het had dan deed ik met name korte praktische zaken, dus geen tijd gehad om digitaal echt in de verhalen te duiken. Maar nu ik op het punt sta van weer een grote stap, neem ik even de tijd om verslag te maken, voordat ik weer een internet-minimum-periode in ga. Een korte verslaglegging van de afgelopen twee maanden... Ik zal proberen wat vaker te schrijven, want anders wordt de tekst zo 'algemeen'. Volgend verslag hopelijk weer iets dieper, iets meer detail. Deze vooral even als 'update'.

Na twee weken in Londen, met een paar werkadresjes als schoonmaakster aan de andere kant van de stad (waar ik bijna meer voor betaalde dan dat ik verdiende) besloot ik terug te gaan naar Glastonbury: ik had daar immers ook een adresje waar ik wat cash kon verdienen (huis helpen verbouwen) terwijl ik tegelijkertijd in de Shekina Ashram verbleef (en daar de rest van de uren ook werkte).
Ik nam afscheid van Tor en reed richting Glastonbury. Dit keer wetende wáár ik precies heen reed, met bijzondere hartverwarmende en inspirerende mensen die mij daar graag terug hadden.
Na een week daar mijn 'tweede baantje' naast de uren in de Shekina Ashram te hebben uitgevoerd besloot ik geen werk meer te doen waar ik niet blij van werd. En vanaf dat moment werd alles steeds zonniger, voorspoediger en mooier.
Allereerst kwamen papa en mama me opzoeken vanaf hun vakantieadresje in Devon, waar ik een heerlijke dag mee heb gespendeerd. Heel fijn ze weer even vast te houden, samen een stukje te delen en te 'zijn'.
Ondertussen was mijn vriendschap met Davy, die ook in de Shekina Ashram werkte, onverwacht maar heel natuurlijk gegroeid in een liefde met een ongekende vrijheid, balans, herkenning, verbinding en plezier.
Ik kreeg meer tekenopdrachten en besloot met Davy mee te gaan naar Cornwall, waar hij naar terug zou gaan over een aantal weken.
Hij verdient in de zomermaanden zijn geld als 'hair braider' samen met een vriendin (naast zijn vele vele andere mooie kwaliteiten zoals Sjaman), die dat ook doet en daarnaast henna tatoeages maakt.
Davy leerde mij in korte tijd hoe ik ook haren kon vlechten, of eigenlijk meer 'omwinden', met de kleurrijke strookjes wol en katoen. En ik oefende wat met henna, zodat ik in de schoolvakantie (bank holiday) in de laatste week van mei met hem mee de straat op kon om wat geld te verdienen en zo vervolgplannen kon maken met een klein budgetje voor de reis.
Na wederom een aantal heeeeeele fijne weken in de Shekina Ashram nam ik afscheid van alle vrienden (voor nu) en Tululah de poes (waarna ik mijn autootje 'Tululah' heb gedoopt, ter ere van haar). Dit keer niet alleen, maar met een (veel te) volgepakte auto samen met Davy, reden we richting Cornwall met een omweg: via Avebury (om daar de stonecircle te bewonderen, een nacht sterren te kijken in een graanveld waar altijd graancirkels opdoemen), Totnes (waar ik de lieve familie weer even bezocht), een overnachting in Nationaal Park Dartmoor en prachtige plekken in Cornwall waar watervallen, valleien, riviermonden, grotten (Tintagel/Merlin's Cave), kust en sprookjesachtige natuur mijn hart deed smelten.
Moe maar voldaan aangekomen op de (voorlopige) eindbestemming vlak voor 'Newquay' (spreek uit als Newkey), op een camping waar Davy een caravan heeft staan, bleek dat we een week te vroeg waren voor de schoolvakantie en het nog niet waard was om met al het materiaal (draden/henna etc.) de straten van Newquay onveilig te maken. Dus we gebruikten de week om te landen, de omgeving te verkennen (prachtig reservaat met bos en meer en zonder twijfel elfjes en kabouters). Vele herten, dassen, eekhoorntjes en elfjes later, voelde ik me aardig thuis daar in de rust en ruimte. De daaropvolgende week was hard werken maar ontzettend leuk! Spannend mijn eerste 'hair wrap' in iemands haar te maken maar na een aantal vlechten ging het steeds soepeler en liet ik me met henna wat losser inspireren door de vaste gegeven patronen los te laten en 'freestyle' te creëren op handen en voeten. Erg leuk, maar niet helemaal 'mijn' publiek. Toch een geweldige start om 'het vak' te leren en goed te oefenen, maar ook vooral resultaat te zien in de verdiensten. Het bleek het absoluut waard! Het is fysiek zwaar, maar ook niet gek na een volle week alle spullen sjouwen af en aan naar het dorp en bijna non-stop vlechten of henna tekenen gedurende de dag.

En nu, anderhalve week na de drukke werkweek en nog wat natuuruitstapjes verder, heb ik mijn overtocht naar Frankrijk geboekt en vertrek ik morgen met de Ferry van Plymouth naar Roscoff, om vanuit daar zuidelijk te rijden naar Spanje! Daar zal ik eerst de laatste week van juni en eerste week van juli helpen met de opbouw van een festival op een magische plek...'Own Spirit Festival' (voor de geïnteresseerden) iets ten westen van Barcelona. Twee weken na de opbouw is het festival, dus de komende maand (inclusief de aantal dagen reistijd door Frankrijk) zal ik daar verblijven. Ongetwijfeld ontmoet ik daar interessante mensen die me over mooie plekken kunnen vertellen. Mijn einddoel voorlopig is: Orgiva (niet ver van Granada) richting de bergen...Vele peilen hebben de laatste kant die richting op gewezen. Het globale idee is daar te landen, een stuk land te vinden waar een kleine community kan worden opgezet. Davy komt me tegen die tijd daar tegemoet; die ziet de community ook wel zitten daar. En in de tussendoor vlecht en henna ik wat hier en daar, om zo financieel mezelf te kunnen onderhouden en me meer te kunnen focussen op tekenen... wat ook allerlei ontwikkelingen ondergaat. Baaaah te veel om te vertellen, toch houd ik het even hier bij. Volgend verslag: vanuit waar dan ook... na weer een aantal avonturen verder schat ik zo.
Liefs aan iedereen! Ik denk veel aan jullie allen, maar internet-wise even wat minder 'mobiel' totdat ik een wat vastere basis/honk heb.

Karijn

1. Els:
    10 juni 2019
    Heerlijk om te lezen hoe fijn het met je gaat. wat een avontuur en wat een levenservaring doe jij op...Daar kunnen heel veel mensen heel veel van leren, denk ik zomaar.
    Goede reis naar Spanje en een mooi festivalgebeuren gewenst. Succes met alles. Love.
    Els.
  2. Floor:
    10 juni 2019
    Heerlijk om zo je pad te volgen en zoals ik al eerder vermelde: ik ben te vroeg geboren, maar zal dan in mijn volgende bestaan proberen een voorbeeld aan je te nemen! Goede reis! En dat je de juiste personen weer op je pad moge vinden!
  3. Esther:
    13 juni 2019