een lange reis

12 januari 2017 - Melbourne, Australië

Dat was me het reisje wel! Ik ben nog steeds een beetje aan het landen hier in Melbourne:

Na een lange vlucht van ruim 11 uur kwam ik aan in Shanghai. Met een overstaptijd van ruim 12 uur kon ik het niet laten om het vliegveld even achter me te laten en de stad in te gaan. Op Schiphol hadden ze me gezegd dat ik in Shanghai zelf m'n tas moest ophalen en deze door moest laten sluizen voor de tweede vlucht. Dus na ruim twee uur wachten en van bagageband naar bagageband te zijn gelopen op het vliegveld van Shanghai, begon ik me toch wel af te vragen of het goed zou komen. Geen Chinees sprak Engels dus het probleem uitleggen (wat bij veel medereizigers het zelfde was) bleek onmogelijk. Op hoop van zegen dus maar!

Met twee broekies (jongens van 21 en 22) op sleeptouw nam ik de snelste trein ter wereld (450 km per uur op zn hoogtepun!t) en doolden we wat door Shanghai. Er was behoorlijk wat tijd te doden, dus fijn dat dit in de stad kon, in gezelschap, zodat het proces wat versnelt. Vreemde gewaarwording zo'n 'tussenbestemming.'

Toen ik echt scheel begon te zien van vermoeidheid lieten we deze 'lost in translation' wereld voor wat het was en treinden terug richting vliegveld, alwaar de laatste paar uur in halve slaap/waaktoestand werden doorgebracht tot ik eindelijk mocht boarden.

Een snurkende Indiër zorgde er voor dat er ook gedurende deze vlucht weinig tot niet geslapen zou worden. Althans niet door mij. Maar toen eindelijk, 32 uur nadat ik Schiphol had verlaten voelde ik de grond van Australië onder me stuiteren!

Mijn tas was er! Timon ook! En de zon scheen heerlijk warm. Het voelde allemaal heel onwerkelijk, maar bijzonder fijn.

Inmiddels heb ik alweer twee dagen achter de rug in Melbourne en ben ik er steeds maar half bij door de enorme jetlag. Na zo weinig slaap in zo veel tijd, breekt het je toch wel op. Al in Serendip geweest, waar Timon veldwerk doet. De meest bizarre en prachtige vogels gezien, de botanische tuin van Melbourne doorgeslenterd samen met Timon en Leanne en Nu met een klein griepje onder de leden in bed: misschien iets te enthousiast van start gegaan met te weinig energie.

Maar daardoor wel even tijd deze eerste update te doen en nu rustig bij te komen!

Een vervolg komt snel... Liefs!

1. Esther:
    12 januari 2017
    ...de kop is eraf!!! Take it easy, X Esther
  2. Ria & Henk:
    12 januari 2017
    Een heerlijk verhaal, Karijn! Tijd voor een cursusje Chinees... je zal toch zomaar nog een keer in China belanden. Geniet van je tijd in Australië en kom lekker tot rust. Dikke knuffel voor jou en voor Timon. XXX
  3. Jolanda:
    15 januari 2017
    Jaaaaaa, bijkomtijd nemen jonge, t Is niet zo dat je over 3 weken weer terug moet hè ;)
    Heeeeeeeel veel liefs!