The Brizzy life and a roadtrip

24 april 2017 - Coffs Harbour, Australië

Lieve mensen, alweer een tijdje niet geschreven, en aangezien ik de komende maand geen internet of telefoon ter beschikking heb zal ik jullie nog even een update geven.

In Mullumbimby, Ol'Mullum, Mullum, heb ik weer een geweldige, waardevolle en onvergetelijke tijd beleefd, bij Greg op de heuvel, in Mullumbimby zelf en in Brunswick Heads aan de andere kant, de zeekant. Inmiddels is de omgeving en het stuk land me zo vertrouwd dat het als thuis begon te voelen.

Aangezien Greg volop aan en in zijn studie gedoken zit (of gedoken zou moeten zitten) werd het voor mij tijd om een zijspoor te nemen, voordat ik naar Bali zou vertrekken. Het werd noordwaarts, richting Brisbane. Met nog altijd het circus in mijn achterhoofd, hoopte ik daar een cursus te vinden (dienst eerder ook al in Byron Bay had gevonden en beleefd). Vanaf een heuvel zag ik brisbane liggen en ik voelde me wat doelloos, niet zeker of ik de stad in moest of de natuur. Maar aangezien ik voor alsnog vooral natuur rondom me gehad heb, koos ik er toch voor brisbane in te duiken. Na een eerste couchsurf overnachting in de stad wandelde ik de volgende dag langs de rivier en zag een klein haventje midden in de stad, naast het CBD (central business district) en de botanische tuin en dacht: hoe geweldig zou het zijn als ik kon couchsurfen op een boot? Ik zag twee mannen kletsen op de steiger, de 'jetty' en vroeg heel brutaal of zij iemand wisten die couchsurfers hostte op zijn/haar boot. De mannen wisten niet wat couchsurfen was, maar na mijn uitleg konden ze mijn hoop niet bevestigen. Maar, er was een man met een boot, die al geruime tijd niet op zijn boot verbleef, omdat hij voor zijn zieke moeder zorgde, buiten de stad. Er werd een telefoontje voor me gepleegd en binnen een half uur stond ik op mijn eigen privé verblijfje voor de komende anderhalve week: een bootje midden op de Brisbane River, midden in de stad, helemaal voor mezelf. Alleen met een roeibootje te bereiken, evenals alle andere omliggende boten. Buren kwamen kennismaken, koffie en biertjes drinken, voorzagen me van een emmer (je moet creatief zijn als de wc het niet doet) ik kreeg een sleutel van de douches en het washok op de jetty en de komende week maakte ik me de stad eigen. Ik raakte geïnspireerd door het circus, wandelde door de stad langs de rivier, zigzagde over de rivier met de vele pontjes, leerde mensen kennen én Greg kwam onverwacht een weekeindje langs! Wat een verrassing.

Mijn vertrek naar Bali, via Melbourne, kwam nu echt dichtbij en dus reed ik terug naar Mullumbimby om de laatste paar dagen daar te spenderen voor mijn lange weg naar Melbourne. Een prachtige dag kayakken met Seiorse, Kat (van die andere boot) en Greg was de ultieme afsluiting van een geweldige tijd daar...

Drie dagen rijden verder kwam ik aan in Melbourne. Vreemde gewaarwording, alsof ik terugging in de tijd, naar mijn eerste twee weken in Australië, en alles wat ik nadien  had meegemaakt een droom is geweest. Inmiddels mijn vierde en laatste dag in Melbourne. Mijn auto laat ik bij mijn broer om ergens eind mei weer op te komen halen. Voelt als een tussenstation naar een totaal nieuwe wereld. Nieuwe avonturen voor de boeg: Indonesië! Hier zal ik de komende maand deel uitmaken van 'the world Rainbow gathering.' Een soort tijdelijke vorm van community samenleven, voor iedereen die wil, wereldwijd, waar je vrij bent om te doen en laten wat je wilt: vrij zijn, samen kampvuren maken, muziek en kunst maken, samen koken elkaar leren kennen en met een grote internationale groep mensen nieuwe cultuur maken. Hier zal ook het varende circus naartoe komen, wat in eerste instantie mijn hele beweegreden was om hier naartoe te gaan. Let the fun begin!

1. Merel:
    24 april 2017
    Pssssst, er zit een motor aan dat roeibootje ;)

Veel plezier in Indonesië! Klinkt als een heerlijke plek om naartoe te gaan met nog meer fijne mensen, wat een reis tot nu toe al!
  2. A. de Jong:
    24 april 2017
    Lieve Karijn,
    Wat een reis maak jij!!!! Volgens ons kan jij nooit meer wennen in Nederland!!!!
    We vinden jou heel stoer en dapper. Nog een hele fijne, veilige reis naar Bali met goeie mensen om je heen.
    Tot de volgende ervaringen van jou. Lieve groeten en XXXX van Jan en Ans